A mitjan de maig, Carlos Martínez comunicava a la Junta d’ACEAL la seua renuncia a continuar amb el càrrec de president d’aquesta per motius familiars i laborals. Martínez comentava que “són moments complicats i he d’estar al 100% amb la família i el treball cosa que fa que no puga estar dedicant-me com voldria a l’associació”.
Martínez va donar les gràcies als companys per aquest anys i sobretot a l’Ajuntament per haver-li donat suport en la presidència d’ACEAL. Agafa el relleu del càrrec Carlos Escutia que porta en la junta al voltant d’un any.
Des de La Veu d’Alginet hem conversat amb Escutia per a saber un poc la situació actual de l’associació i els projectes més immediats.
Carlos, davant d’aquesta situació insòlita, quins són els projectes a curt termini? Amb aquesta crisi sanitària hem deixat de poder dur a terme campanyes com la Fira del Llibre, la instal·lació de les banderoles identificadores dels comerços associats que ja estem ficant, etc. En aquest moments la nostra prioritat és posar en marxa, quan es puga, la Ruta de la Tapa, ja que és un sector que necessita reactivar-se després d’estar tancats. No sabem encara quan podrem activar-la però estem treballant perquè així siga.
En aquest estat d’alarma molts negocis s’han adonat de la mancança que tenen en les noves tecnologies. Des d’ACEAL s’està treballant en millorar aquesta situació? Molts comerços locals no disposen de les ferramentes necessàries per a donar a conéixer els seus productes en internet ni de la venda on line, des d’ACEAL reprendrem el projecte que portem en conjunt amb Unió Gremial on es dota a cada establiment d’un aparador virtual on oferir els productes. Aquest projecte va acompanyat de cursos en què expliquem com crear les microwebs per a fer el comerç més competitiu.
Quins reptes teniu per davant? El primer de tots, conscienciar la gent que compre al poble als comerços que estan donats d’alta i que paguen els seus impostos per a benefici de tots i totes. En segon lloc crear les sinèrgies necessàries per a treballar de manera conjunta amb la Regidoria d’Indústria i Comerç de l’Ajuntament i així poder unificar campanyes i accions que beneficien el teixit comercial i empresarial local. En tercer lloc, i no per això el menys important, escoltar als nostres associats per a adaptar els cursos, campanyes i accions que portem a terme a les seues necessitats o inquietuds com puguen ser cursos de xarxes socials, cursos de decoració d’establiments, etc., en definitiva, treballar per als nostres socis i per al poble, ja que un poble sense teixit empresarial i sense comerç, és un poble mort.